Skip to main content

(7. Ders) Labirent Oyununa Süre Ekleme, Değişken Nedir, Nasıl Oluşturulur?

Bu yazımızda 6. derste yaptığımız labirent oyununa eklemeler yapacağız;

  • Yön tuşları ile hareket ettirmek için farklı komutlar kullanacağız,
  • Süre eklemeyi öğreneceğiz.
6. derste karakterimizi yön tuşları ile hareket ettirmeyi öğrenmiştik. Fakat kullandığımız yöntem ile iki tuşa aynı anda bastığımızda (örnek: hem sağ hem üst tuşlarına) sadece tek tuş işliyordu yani sadece tek yöne gidiyordu. Bugün öğreneceğimiz yöntem ile iki tuşa aynı anda bastığımızda (örnek: hem sağ hem üst tuşlarına) çapraz gidebilecek. Komut şu şekilde olacak;
Buradaki önemli husus x ve y koordinatlarını kullanmak;
Sağa gitmek için X karakterini artırmak,
Sola gitmek için X karakterini azaltmak,
Yukarı gitmek için  Ykarakterini artırmak,
Aşağı gitmek için Y karakterini azaltmak,
şeklinde olmalıdır.
Süre ekleyebilmemiz için Değişkenler menüsünden Değişken Oluştur seçeneğini kullanarak değişken oluşturmalıyız.
Scratch programında değişken ne demektir;
Değişkenler sayıları yada kelimeleri kayıt etmemizi (aklında tutmasını) sağlayan hafıza birimidir.Değişken oluşturarak programda kullanacağımız sayı ve kelimeleri kayıt edebiliriz.

Süre eklemek için programın sayıları tutacağı bir kayıt alanına ihtiyacı olur ve bu alanı değişkenler ile oluştururuz.
Süreyi artırmak için yandaki komutları uygulamalıyız.
Pembe renge değene kadar ( oyun tamamlanana kadar) her saniyede bir değişkeni 1 artırarak süre eklemiş oluruz.

(7. Ders) Labirent Oyununa Süre Ekleme, Değişken Nedir, Nasıl Oluşturulur?” hakkında 1 yorum

  1. Arduino Uno R3 ü MBlock programı ile kodladık. Scratch değişkenleri ile aynı mantık zaten. Orada birçok işlemi değişkenler ile yapıyorsun. Anlatım çok güzel olmuş

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir