Skip to main content

Scratch ile Engelleri Aşarak Hedefe Ulaşmak

Oyunun amacı topu hareket ettirerek engellere dokunmadan bitiş çizgisine ulaşmak. Top engellere değdiğinde başlangıç noktasına döner. Bitiş noktasına ulaştığında kazandın diye konuşur.

Oyun için gerekli olan karakterler ve sahne şekli:

 

Oyun için gerekli olan komut satırları:

  1. Topu hareket ettirmek: Topu yön tuşları ile hareket ettirmek için komut satırını aşağıdaki gibi oluşturmalıyız. Resimdeki aşağı ok için. Yukarı(0), sağ(90) ve sol(-90) için farklı sayı değerleri kullanılmalı.
  2. Sahne için: sahneye tıklayıp backgrounds / düzenle seçeneğini kullanarak engeller çizelim. Sahneye çizdiğimiz bu engeller hareketsiz olan engeller olacak.
  3. Hareketli engeller için: Aşağıdaki resimdeki gibi belli süre duraklayarak dönen engeller oluşturulacak.
  4. Topun engellere değdiğinde: Aşağıdaki komut satırlarını uygulamalıyız. Burada engelleri tanıma işlemi rengi tanıyarak gerçekleşiyor.
  5. Top bitiş çizgisine geldiğinde kazandın yazması: 4. maddedeki komut satırlarını örnek alarak renk kısmını değiştirip yapacağız.

Scratch ile Engelleri Aşarak Hedefe Ulaşmak” hakkında 2 yorum

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir